Skip to main content

Instruktioner för upphämtning och montering av fotobås

📍 Stockholm:

Adress: Green Storage: Albygatan 123, 172 62 Sundbyberg
Förråd-nummer: 8009 & 8011

📍 Göteborg:

Adress: Green Storage: Ångpannegatan 13, 417 05 Göteborg
Förråd-nummer: 2518

🕝 Tider:

Upphämtning: Från kl. 12:00 på bokningsdagen.
Återlämning: Senast kl. 11:00 följande dag.
Om ni vill hämta fotobåset tidigare eller lämna tillbaka det senare, kontakta oss på hej@memorybooth.se så försöker vi ordna det.

📱 Inför upphämtning:

Personen som ska hämta och lämna fotobåset behöver ladda ner Green Storage-appen för iPhone (klicka för att ladda ner appen) eller för Android (klicka för att ladda ner appen) innan upphämtning. Vi behöver telefonnumret till denna person för att ge tillgång till vårt obemannade förråd via appen. Både huvudentrén och förrådet låses upp med samma app. Tillgång till förrådet ges enligt våra angivna tider ovan om inget annat har avtalats (appen funkar inte tills dess).

🧳 Vad ska hämtas?

Båset kommer i tre väskor:

  • 1: En resväska i tyg som innehåller fotobåset inkl. stativ, surfplatta, kablar och skruvar.
  • 2: En hård resväska med hjul som innehåller skrivaren, en fotofångare och kablar.
  • 3: En gympapåse som innehåller extra papper- och färgrulle.

OBS: Om ni har bokat Memorybooth Light ska ni endast hämta resväskan i tyg.

Alla väskor får plats i vilken bil som helst. Hantera dem varsamt och ställ inte skrivarväskan uppochnervänt. Se till att låsa förrådet innan ni lämnar platsen.

📸 Montera och sätt igång fotobåset:

  1. Montera båset: Spela filmen
  2. Koden för att låsa upp skärmen är: 0808
  3. Koppla upp fotobåset till wifi innan ni sätter igång fotobås-appen (Darkroom Booth).
  4. Viktigt: Hör av er till vår support på 010-641 44 95 i god tid före ert event om ni behöver hjälp med att starta fotobåset.
  5. Om pappret tar slut under eventet fyller ni på så här: Spela filmen

Om ni har bokat Memorybooth Light så skippar ni alla stegen som involverar skrivaren.

🏞️ Tips för bästa bildkvalitet:

  • Undvik motljus – det gör bilderna mörka.
  • Placera helst båset på en ljus plats i lokalen.
  • Om båset används utomhus: ställ det från solen, inte mot solen, för att undvika motljus.
  • Vid osäkerhet eller mörk lokal rekommenderar vi extern belysning. Det går att hyra lampor av oss för 990 kr.

☀️🌧️ Viktigt att tänka på om fotobåset ska stå utomhus:

  • Fotobåset måste stå under tak, till exempel ett partytält, för att skyddas mot direkt solljus (risk för överhettning vid sol och flitig användning) och regn
  • Fotobåset får inte användas utomhus om temperaturen är under 18 grader.
  • Placera fotobåset på en stabil grund – undvik grus eller gräs.
  • Förvara inte båset utomhus efter användning. Packa ner allt i väskorna och förvara inomhus på en säker plats.

📦 Demontera, förvara och återlämna fotobåset:

  1. Demontera båset varsamt och var noga med att inte tappa bort några delar eller skruvar.
  2. Stäng av skrivaren, ta ut fotofångaren och töm behållaren med alla pappersstrimlor innan ni packar ner skrivaren i sin väska. Så här gör du: Spela filmen
  3. Stäng av datorn innan ni packar ner båset i sin väska.
  4. Vid förvaring av båset efter eventet så måste det ske inomhus på en säker plats. Båset får inte förvaras utomhus, där det är fuktigt, kallt eller osäkert.
  5. Hantera väskorna varsamt och ställ de inte uppochnervänt.
  6. Se till att låsa förrådet efter er när ni lämnar båset.

⚠️ Försenad återlämning, skada eller förlorade delar

Vid sen återlämning eller skador på fotobåset som gör det obrukbart, har vi rätt att debitera all kundförlust som uppstår samt tillkommande administrationsavgifter. Detta gäller även vid förlust eller skada på delar av utrustningen. Läs våra villkor här.

☎️ Frågor eller problem?

Ring vår support på 010-641 44 95 innan ni försöker lösa eventuella problem själva. Vi är tillgängliga nästan dygnet runt. För att kunna ge er bästa möjliga service behöver vi ca 10 minuter av er tid. För att säkerställa er rätt till kompensation vid eventuella problem är det viktigt att ni kontaktar vår support så snart de uppstår, så att vi får möjlighet att lösa dem.

Totalpris: 0 kr